It is currently Wed Aug 23, 2017 9:29 pm



All times are UTC - 5 hours [ DST ]


Our Sponsors





Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Wtf? Just talking
PostPosted: Tue Sep 03, 2013 9:23 pm 
Offline
One Month or More
One Month or More

Joined: Mon Sep 02, 2013 12:02 am
Posts: 38
So I have been on suboxone for a month and a half now almost two I feel extremely sexual sometimes others there isn't a thought about it . I have had good days and bad days of craving and days of loving that I am on suboxone. I am curious as toto how long is a good time to be on subs for? What is normal but then again who is normal on here? Lmao either way most days I feel well enough to carry on my day except for those damn cravings which in turn piss me off. I am up to 12 mgs a day as of today and we shall see how it goes I guess. Oh my husband is on subs too and rarely has a sex drives which really pisses me off when I am really ready for sex. I mean if I want it and he doesn't I want to punch him in his sleep.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Wtf? Just talking
PostPosted: Tue Sep 03, 2013 10:01 pm 
Offline
Long Time Member
Long Time Member
User avatar

Joined: Sat Jul 27, 2013 10:28 am
Posts: 666
Itsybitsyspider510 wrote:
So I have been on suboxone for a month and a half now almost two I feel extremely sexual sometimes others there isn't a thought about it . I have had good days and bad days of craving and days of loving that I am on suboxone. I am curious as toto how long is a good time to be on subs for? What is normal but then again who is normal on here? Lmao either way most days I feel well enough to carry on my day except for those damn cravings which in turn piss me off. I am up to 12 mgs a day as of today and we shall see how it goes I guess. Oh my husband is on subs too and rarely has a sex drives which really pisses me off when I am really ready for sex. I mean if I want it and he doesn't I want to punch him in his sleep.



HAHAHAHA!!! :lol: Make sure you punch him AFTER and not BEFORE!!! You may knock him out and he will be down for the count and no good to you then!!! HAHAHAHAHA! :lol:

I'm sorry for laughing, but I literally spit my tea out when I read that line about you wanting to punch him!!! :D Omg...so funny! I can see it now him waking up in the morning and saying something like: "hey honey, I had the weirdest dream last night...I dreamed that someone punched me in the face for not being "available" to them....and WHY is my eye black and hurting"??? HAHAHAHAHA!!!! :lol:

I can't stop laughing.....I'm sorry again!!

To answer your question about how long should you be on subs: I guess the answer is as long as you feel it necessary. I knew if I got off the subs after 6-8 months like my doctor wanted me to in the beginning I would have relapsed for absolute certain. I knew I needed to be on it a while longer...I still had a few cravings.

I was on it around 3 years and that MAY have been too long? There is no one right answer. I guess when you feel ready to take on the world without it is the right time. I mean when you feel any cravings are long gone for other drugs, and your chances are extremely low to want to go down that road again, it may be the right time for YOU to get off the subs.

You have to use your own judgment, and do what's right for YOU in this. Everyone is different and you have to find the right time for you alone to stop sub therapy.

Hang in there, and please take it easy on the hubby! :D

Karen xoxo


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Wtf? Just talking
PostPosted: Tue Sep 03, 2013 10:54 pm 
Offline
One Month or More
One Month or More

Joined: Mon Sep 02, 2013 12:02 am
Posts: 38
Karen,
I do smuse myself as we'll so do not feel bad that you fell victim to my witty humor but the truth is no matter the sex life my husband save my life and I have saved his so even though my libido is that of a porn star an his is more or less a woman in menopause I have enough love and patience to still be with him an thank you for the information Anouilh hie long I was moreborbless looking for an estimate not really a definite answer. Hope all is well. And again thanks.


Top
 Profile  
 
Our Sponsors
 Post subject: Re: Wtf? Just talking
PostPosted: Tue Sep 03, 2013 11:25 pm 
Offline
Long Time Member
Long Time Member
User avatar

Joined: Fri Mar 08, 2013 1:02 pm
Posts: 1342
Location: West Tennessee
:lol: "My libido is that of a porn star and his is more like that of a woman in menopause..." :lol:

Quote of the week!

_________________
No one can make you feel inferior without your consent. ~ Eleanor Roosevelt


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Wtf? Just talking
PostPosted: Wed Sep 04, 2013 12:02 am 
Offline
Long Time Member
Long Time Member
User avatar

Joined: Sat Jul 27, 2013 10:28 am
Posts: 666
qhorsegal2 wrote:
:lol: "My libido is that of a porn star and his is more like that of a woman in menopause..." :lol:

Quote of the week!



ABSOLUTELY!!! :lol: Omg.....laughing myself silly!!!! :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Wtf? Just talking
PostPosted: Wed Sep 04, 2013 6:36 am 
Offline
Long Time Member
Long Time Member
User avatar

Joined: Wed Dec 28, 2011 8:47 am
Posts: 939
Location: Southeastern US (Alabama)
I'm the guy with the libido of a woman in menopause...and sometimes my wife's libido is that of a woman in menopause (she's only 34)...and she's NOT on suboxone...
Maybe when I want her to give it up, I should slip her some in her coffee, if it has that effect? ..nah, I wouldn't do that....
She did take a piece of a suboxone tablet a couple years ago (we all know how long it's been since tablets were "preferred" by doctors)...and I've been on film for two years now, so probably 2010 or so...and geez...I thought she was going to sleep for a week. She had a bad toothache, and we were going to the dentist...so I felt bad for her and told her to take a piece (1/4 of a pill), so close to 2mg, give or take...

But anyway...I know how your husband feels....I know sub lowers testosterone, and we usually go about once a week...but I still get a little pissy when I have the desire and she doesn't...I'm like "damn..it's not like I want it as much as a horny teenager...we're talking more than 2 times this month, dear"...which in-turn doesn't get me any brownie points, and usually makes the dry season that much longer.

_________________
Adam Wayne P.
DOB: July 1, 1985
October 8, 2013

RIP little brother. Gone, but not forgotten.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Wtf? Just talking
PostPosted: Wed Sep 04, 2013 3:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Sun Jan 02, 2011 12:35 am
Posts: 2803
Location: Southwest
Thank you for the entertainment this morning! Be careful, he may just like being dominated and punched.

There seems to be no "normal" for Suboxone users. If I were to guess, I'd say most members have been on it for just about a year. Another ¼ on it longer, one more for less.

Several complain of severe side effects but most like it just fine, like me. The Sub haters say that those who have been on it for less than 5 years are still in the honeymoon stage. I sincerely doubt that. Guess I'll find out in about 2 more years or so. Still doubt it though.

The most common side effect is loss of libido. Not in your case obviously. Feeling tired is another. We usually recommend dropping your dose if the side effects bother you too much.

That's my 2½¢

_________________
Don't take yourself so damn seriously


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Wtf? Just talking
PostPosted: Wed Sep 04, 2013 5:07 pm 
Offline
Long Time Member
Long Time Member
User avatar

Joined: Wed Dec 28, 2011 8:47 am
Posts: 939
Location: Southeastern US (Alabama)
Rule62....5 years for me...so what do those haters say I should be feeling like...so I can comfort their wary minds and keep them on the truth...we wouldn't want someone like me, who's been on Sub for 5 years (July 7, 2008) to have absolutely nothing major going on..

I'm a month or so late with what I should feel according to them, so I need to get on the ball I guess. wait, is that my pancreas starting to tie in a knot...??? Ow, my liver. And now that I think about it, the hair on my knuckle is hurting like hell...and it's all because of Suboxone!!! Damn...who would've thought after reading this, I would suddenly realize that I feel like shit and I have organs shutting down as I type? There goes my endocrine system...I gotta go find someone to kick me in the nuts now, see if we can't get that started back to functioning right.....

In the meantime...I actually started Suboxone on April 19, 2008...but I couldn't stay in the program..and I dabbled with pills, mostly Oxy, off and on along with Suboxone off and on, from April 08 until July 08. Then in July...I said "nope, I've had enough of this shit", and I got serious about it all. From then on, I've been very adamant about my cleaning up.

_________________
Adam Wayne P.
DOB: July 1, 1985
October 8, 2013

RIP little brother. Gone, but not forgotten.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Wtf? Just talking
PostPosted: Wed Sep 04, 2013 11:37 pm 
Offline
One Month or More
One Month or More

Joined: Mon Sep 02, 2013 12:02 am
Posts: 38
Yeah we haven't had sex in awhile now and I am exactly that ... A horny teenager. I guess it's because looking at my husband still turns me on I especially love his smile. He makes me extremely happy school girl giddy still I guess I should say. I'm a faithful woman and I still find my husband interesting and amazing and when I think about the things I love about him so much I do get the urge to make love to him. I am unsure why I have always been like this with him but now sex has be one so much more enjoyable on top of all the enjoyment I had before. With subs it feels ten times better so I try and because his subs make him tired he is like always falling asleep before I can even get a chance to get into the mood. Oh we'll we will work it out someone always seems to compromise between us.


Top
 Profile  
 
   
 Post subject: Re: Wtf? Just talking
PostPosted: Thu Sep 05, 2013 12:24 am 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 24, 2008 11:03 pm
Posts: 1545
Interesting thread...

My psych practice is about 1/3 patients taking Suboxone or buprenorphine, so I get to hear stories from people on, and off, buprenorphine. I clearly hear evidence of the old saying-- that men peak sexually at 18, and women peak at 40. I see that pattern in people who take buprenorphine, and in people who never had addiction problems.

Likewise, when I check testosterone in men who report loss of 'zest' for life-- including loss of interest in sex-- the levels usually come back low from men on or off buprenorphine.

There are a couple studies that looked at buprenorphine and testosterone; the results are not entirely consistent. At least one study showed no difference in men on buprenorphine vs age-adjusted controls, compared to significant differences in men on methadone maintenance..... but I think the general consensus, despite that study, is that ALL opioids have the potential to suppress testosterone, with agonists more potent than partial agonists.

It is funny to see roles reversed.... men who had sexual thoughts every 13 seconds when they were 18, who now would rather play a good game of golf.... and women who thought men were crazy, now understanding what all the fuss was about!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Wtf? Just talking
PostPosted: Thu Sep 05, 2013 10:47 pm 
Offline
One Month or More
One Month or More

Joined: Mon Sep 02, 2013 12:02 am
Posts: 38
Thanks for your reply I appreciate them all I don't understand my husband is 21 and I'm only 26 we shouldn't be having difficulties having sex and his makes me wonder has he lost his zest for life I hope not be seems happy even our other friends notice it because they knew about his previous relationship and seen a lot of it a total of five years and very much a bad situation her constantly cheating and him " fixing it" by using drugs which wasn't good. He is also more tired now too though so maybe lack of energy because if medication is the reason his libido is so low.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC - 5 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Our Sponsors
Suboxone Forum latest topics RSS feed Subscribe to the entire forum
 

 

 
Fond Du Lac Psychiatry
Dr. Jeffrey Junig, M.D., Ph.D.

  • Board Certified Psychiatrist
  • Asst Clinical Professor, Medical College of Wisconsin

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group